Vlad Puescu

Stephen King – Duma Key

Articol scris de Vlad Puescu la data de 03 Jul 2008

„Fiind vorba despre Stephen King, putem renunţa la orice introducere.” Aşa debutează recenzia celor de la Bookmarks dedicată ultimului thriller al maestrului, şi au perfectă dreptate.

King nu mai are nevoie de nici o introducere, cu atât mai puţin pe un blog dedicat cititorilor Nemira. Aşa că, să intrăm „în pâine”.

Volum lansat la sfârşitul lunii ianuarie 2008, aproape simultan în Statele Unite şi Marea Britanie, Duma Key nu a dezamăgit nici o secundă, atât prin calitatea literară cu care ne-am obişnuit, cât şi prin potenţialul comercial. A stat atât de mult în topul New York Times Best Seller, încât nici nu mai are rost să dăm cifre. King este o adevărată fabrică de bestseller-uri, iar maşinăria funcţionează mai bine ca niciodată.

Recenziile de specialitate sunt şi ele entuziasmante. Considerată de unii cea mai bună poveste a sa din ultimii cincisprezece ani, Duma Key este în primul rând marcată de un accentuat caracter autobiografic, ceea ce face lucrurile cu atât mai interesante pentru fani. Mai ales pentru că ei ţin cu siguranţă minte accidentul aproape fatal pe care l-a suferit pe o autostradă din Maine în 1999. Mai mult, după istoria unei căsnicii din Povestea lui Lisey, a venit momentul ca Stephen King să scrie despre propriul divorţ (informaţie cu bunăvoinţă „divulgată”  de Chuck Verrill, editorul său).

Chiar şi doar aceste două ingrediente sunt suficiente pentru a stârni dorinţa de a pune mâna pe carte. Şi, aflată acum în laboratorul de traduceri al domnului Mircea Pricăjan, sperăm că în această toamnă o vom oferi publicului românesc spre a fi „devorată”.

Aşa că, dacă tot încerc să vă trezesc interesul şi să vă aţâţ, trebuie să spunem câteva cuvinte şi despre povestea propriu-zisă…

Un groaznic accident pe un şantier de construcţii îi smulge braţul lui Edgar Freemantle, întunecându-i de asemenea memoria şi mintea. Calvarul perioadei de recuperare îi provoacă schimbări de personalitate şi accese de furie necontrolată ce grăbesc sfârşitul căsniciei sale. Edgar îşi doreşte să nu fi supravieţuit accidentului, dar psihologul său îi recomandă un leac geografico-existenţial: îl sfătuieşte să îşi schimbe complet viaţa, părăsind oraşul aglomerat şi afacerile din domeniul construcţiilor.

Retras la Duma Key, în paradisul Golfului Mexic, Edgar începe să picteze cu pasiune, descoperindu-şi un talent extraordinar. Dar atracţia sa faţă de pictură şi desen pare a fi comandată de o forţă ce îl depăşeşte, ca o constrângere. Multe din tablourile sale au o putere ce nu poate fi controlată, aproape mistică, scoţând la iveală secrete de mult îngropate, trezind nălucile copilăriei. Talentul său poate fi, de asemenea, o armă…
O meditaţie asupra luminii şi întunericului puterii creatoare, garnisită cu elementele supranaturale pentru care îl iubim atât de mult şi împănată cu trimiteri autobiografice, ultimul său thriller… will surely thrill you. As always.

Similar Posts:


Publicat in data de: Jul 03 2008
Tags: , , , ,
Categorisit ca Vor aparea |

47 persoane au comentat acest post

Jul 4, 2008 - 10:54 am
voicunike a spus:

Pentru luna august ce carti vor aparea?

Jul 4, 2008 - 11:04 am
Vlad Puescu a spus:

@Voicunike : vezi aici http://www.nemira.ro/in-curs-de-aparitie. Desi ele sunt trecute ca aparand in iulie, avand in vedere ca cel mai devreme vor fi disponibile spre sfarsitul lunii, putem sa le consideram pe august :) . Pentru august pregatim multe chestii foarte misto, vorbim despre ele cat de curand :) , promit!

Jul 5, 2008 - 12:49 pm
Dan Radulescu a spus:

Avem sansa sa citim si in romaneste romanele “CUJO”, “FIRESTARTER” si “THE TOMMYKNOCKERS” semnate de STEPHEN KING, precum si seria “THE DARK TOWER”?

Jul 6, 2008 - 12:33 pm
voicunike a spus:

“A Storm Of Swords” de G.R.R. Martin cind va aparea? Cele doua care au aparut pina acum surclaseaza toate cartile aparute pina acum in genul fantasy,pot spune cu mina pe inima ca este cel mai bun autor din toate timpurile.

Jul 6, 2008 - 10:34 pm
doru a spus:

Aveti in vedere sa publicati seria “Hiperion” de Dan Simons?

Jul 7, 2008 - 10:06 am
Vlad Puescu a spus:

@Voicunike: cartea este acum in traducere si, avand in vedere dimensiunile ei :) , va aparea cel mai probabil in primavara care vine. Sa speram ca le scrie si Martin mai repejor, in curand il ajungem din urma :)

Jul 7, 2008 - 11:47 am
Vlad Puescu a spus:

Dan Radulescu a spus: “Avem sansa sa citim si in romaneste romanele “CUJO”, “FIRESTARTER” si “THE TOMMYKNOCKERS” semnate de STEPHEN KING, precum si seria “THE DARK TOWER”?”

Da, sanse avem cu siguranta, si ele sunt chiar bune :) “Problema” cu King este ca a scris (si nu pare a se opri) teribil de mult, dar si foarte constant, prin urmare orice selectie va fi inevitabil partiala si va fi imposibil sa multumim – in acelasi timp – toate dorintele cititorilor. Oricum, Nemira a scos in ultimii patru ani 15 volume semnate King (unele reeditari), iar pana la sfarsitul anului va aparea si Duma Key. Si, atat timp cat cititorii ii vor iubi proza, nu avem nici o intentie sa ne oprim :) , deci ajungem pana la urma si la cele trei romane mentionate de tine. Multumesc mult pentru intrebare/sugestie, s-a notat :)

Jul 7, 2008 - 4:11 pm
Mihai-Dan Pavelescu a spus:

@Doru: Drepturile de publicare pentru Hyperion sunt detinute de alta editura.

Jul 8, 2008 - 10:17 pm
voicunike a spus:

” Cartomancy” cind se preconizeaza aparitia ei?

Jul 9, 2008 - 10:13 am
Vlad Puescu a spus:

@Voicunike: Nu as putea sa iti dau un raspuns inca. Replica mea poate fi frustanta, mai ales daca ai citit “Atlasul secret” si esti insetat dupa continuare :) dar regula (mea) de aur este ca atunci cand nu am un raspuns 100% sigur mai bine nu spun nimic. Nici nu ar fi corect sa spun ca urmeaza sa apara peste x luni si sa apara peste x+1 luni (sau x+2 :) ). Tot ce pot sa iti spun cu siguranta este ca pana apare “Cartomancy” colectia Nautilus iti va oferi destule titluri foarte faine care sa iti “aline” asteptarea :) Si desi pare un raspuns “standard”, sunt sigur ca asa va fi :)

Jul 9, 2008 - 5:36 pm
voicunike a spus:

Este o carte superba “Atlasul Secret” o recomand cu caldura tuturor,si as dori daca se poate la urmatorul volum “Cartomancy” sa publicati si harta completa a lumii lui Qiro Anturasi.Banuiesc ca titlurile faine care urmeaza sunt “Ilion”, “Jaguar Hunter”, “Seeker” si “Legacy of Heorot” nu-i asa? Ard de nerabdare sa le citesc.
De asemeni pentru cei care citesc acest post nu ratati “Alegerea lui Hobson” este super!

Jul 14, 2008 - 6:30 pm
voicunike a spus:

Cind revii cu chestiile foarte misto?

Jul 17, 2008 - 3:03 pm
Vlad Puescu a spus:

@Voicunike: mai toti dintre cei care posteaza comentarii aici sunt atat de bine informati, incat e foarte greu sa va mai surprind (placut :) ). Urmatoarele aparitii vor fi:

Antologiile Gardner Dozois, volumul 4 (nu mai e nevoie de nici o descriere)
Jack McDevitt – “Exploratorul” (iarasi, ne-ati dejucat planurile, iar despre carte stiti mai multe decat as putea eu sa spun)
Iain Pears – “Afacerea Rafael”, primul volum dintr-o serie incantatoare, Misterele Italiene, romane politiste de prima mana ce abordeaza tema istoriei artei, tablourilor falsificate, furtul de capodopere etc. Insolit si provocator ca un roman politist sa isi ia ca tema istoria artei, cred ca e ceva deosebit.
Marco Buticchi revine cu un nou roman de aventuri din seria inceputa cu “Inelul regilor”. Se intituleaza “Vantul demonilor” (teribil titlul) si sare cu o rapiditate extrema de la o epoca la alta, urmarind istoria unei “Pietre Sfinte” capabile să distugă instantaneu, „cu o adiere ucigătoare“, armate întregi. Cu siguranta foarte multi vor fi atrasi de tematica privitoare la societatile secrete ce se ascund in spatele nazismului.
In Junior lansam celebra serie “Arthur” al lui Kevin Crossley-Holland, iarasi nu mai e nevoie de nici o prezentare. Desigur, asa cum Harry Potter a fost citit de intreg mapamondul, faptul ca e in colectia Junior nu ii va impiedica pe adulti sa o citeasca, e o rescriere foarte frumoasa a legendelor arthuriene. Povestile n-au varsta.
Biblioteca de psihologie anunta o lucrare ce pentru multi (barbati) va fi un mare scandal: “Raportul Hite despre sexualitatea feminina”. Daca nu ati auzit nimic despre ea, nu ezitati sa o rasfoiti putin la raft. Va asigur ca asa lucrare de psihologie nu ati mai citit :)
Pietro Bornia – Porta Magica, in colectia omonima. Despre ea nu spun nimic.

Jul 17, 2008 - 5:14 pm
catastrofic a spus:

Jack McDevitt – “Exploratorul” pare a fi a 3-a carte din seria Alex Benedict.
Le veti tipari si pe celelalte?
Au legatura intre ele alta decit personajul principal?

Jul 17, 2008 - 7:58 pm
Aspoiu a spus:

A doua intrebare: romanele sint in acelasi univers si au aceleasi personaje principale. Insa nu au legatura intre ele ca si actiune si intriga. Exista mici referiri “biografice” catre celelalte din serie, insa nu influenteaza in nici un fel cursul actiunii sau intriga. Se pot citi fara probleme separat, in orice ordine vrei…
“Exploratorul” este cea mai buna alegere pentru introducerea lui McDevitt pe piata romaneasca.
Parerea mea.

Jul 17, 2008 - 9:20 pm
IB a spus:

@Vlad Puescu: Abia astept sa apara “Afacerea Rafael”. Sper sa continuati seria “Misterelor Italiene” (alte 6 titluri). Si daca tot “ati pus mana” pe Iain Pears cred ca n-o sa ratati “The Dream of Scipio” si “The Portret”.

Jul 17, 2008 - 11:40 pm
Vlad Puescu a spus:

@Catastrofic, prima intrebare: depinde si de cum reactioneaza publicul.

Jul 17, 2008 - 11:49 pm
Vlad Puescu a spus:

@IB: urmeaza sa pregatim al doilea volum din serie. Totul e ca si reactia publicului sa fie una pe masura cartilor. Ce mi s-a parut fantastic la Iain Pears este ca am auzit profesori universitari de prima mana vorbind despre “Cercul crucii” la cursuri de filosofia si istoria stiintelor in modernitate. Si recomandand cartea studentilor. “Afacerea Rafael” e si o foarte buna lectura de concediu, are mult mai putine pagini, mai prinzi si un pic de bronz :) (pentru amatorii de mare, desigur)

Jul 18, 2008 - 9:10 am
IB a spus:

@Vlad Puescu: O sa-mi programez concediul in functie de aparitia “Afacerii Rafael”!

Jul 18, 2008 - 11:06 am
voicunike a spus:

Astazi este o zi speciala: LA MULTI ANI MIHAI DAN PAVELESCU! MULTA SANATATE,FERICIRE SI DE CE NU LA CAT MAI MULTE CARTI!Spor bun la gratar si distractie!

Jul 18, 2008 - 4:06 pm
Mihai-Dan Pavelescu a spus:

@Voicunike: multumesc pentru urari.

Jul 23, 2008 - 4:52 pm
IB a spus:

@Vlad Puescu: Nu apare “Afacerea Rafael” in august?

Jul 24, 2008 - 1:52 pm
Vlad Puescu a spus:

@IB: ba da, va fi trecuta in curand si ea la aparitii viitoare (s-a lucrat ceva mai mult la coperta, eu cred ca a iesit ceva deosebit). Dar tot nu cred ca ar trebui sa iti programezi concediul dupa aparitia cartii (programeaza-l mai bine dupa concediul sotiei :) ).

Jul 24, 2008 - 2:26 pm
IB a spus:

@Vlad Puescu: Problema concediului sotiei e rezolvata, problema concediului meu nu e: am o lucrare mare de finalizat si probabil ca o sa plec la sfarsitul lui august. Si cu “Afacerea Rafael” in geanta!

Jul 24, 2008 - 3:46 pm
Vlad Puescu a spus:

@IB :) OK

Jul 25, 2008 - 12:41 pm
IB a spus:

@Vlad Puescu: Intr-adevar, coperta arata bine! Ma grabesc sa precomand cartea! In alta ordine de idei, de ce v-ati oprit cu seria istorica a Rodicai Ojog-Brasoveanu? Pe cand “Letopisetul de argint”?

Jul 25, 2008 - 12:46 pm
Vlad Puescu a spus:

@IB: nu ne-am oprit cu seria Ojog-Brasoveanu. Din seria “Logofatul Andronic” urmeaza “Ochii jupanitei”.

Jul 25, 2008 - 12:52 pm
IB a spus:

@Vlad Puescu: Am “Ochii jupanitei” din “editarea intermediara” 2006, cand am crezut ca va apare toata seria dar nu s-a intamplat asa. Comparand cu ce s-a editat prima oara, imi lipseste doar “Letopisetul…”. Probabil ca va urma “Ochilor…”.

Aug 17, 2008 - 2:36 pm
Dorin Muntean a spus:

Vad ca discutia a inceput initial de la Duma Key si ca un cititor intreba daca avem sanse sa citim in romaneste Cujo, Firestarter, The Tommyknockers sau The Dark Tower…
Imi permit o completare… De ce ne laudam ca Nemira editat 15 titluri in ultimii patru ani? A reeditat The Stand, It, Gerald’s Game, Misery, Christine, Shining… Cand au aparut prima data n-au stat prea mult prin librarii… Acum insa, m-am plictisit sa vad Shining sau Misery pe rafturi, chiar si reeditate… O fi vreo strategie de marketing, departe de puterile noastre de intelegere…
Am putea avea in vedere, pe langa cele trei titluri si seria Dark Tover,mentionate de Dan Radulescu, si colectiile de povestiri, precum Hearts in Atlantis, Different Seasons, Night Shift, Everything’s Eventual sau Nightmares and Dreamscapes, pe care le-au neglijat toate editurile din Romania…
Mai mult, am putea avea in vedere si Insomnia, Desperation, Rose Madder, The Girl Who Loved Tom Gordon, si alte asemenea…
Cred ca ar trebui sa-i dam o sugestie domnului Pricajan…, si celor care elaboreaza strategiile de vanzare…

Aug 18, 2008 - 12:27 pm
Vlad Puescu a spus:

@Dorin Muntean: multumesc mult pentru sugestii, ele vor fi luate in considerare. Momentan, in afara de “Duma Key”, avem in pregatire “Blaze” de Richard Bachman. Eu unul, sunt foarte curios cum va primi publicul din Romania romanele scrise sub pseudonim (din pacate, deja s-a aflat :) ). Sper ca in cateva zile sa le pot da tuturor fanilor o veste foarte mare si foarte buna referitor la “Dark Tower” :D

Aug 18, 2008 - 1:27 pm
ion ardeleanu a spus:

Pai cred ca deja s-au publicat pe la alte edituri vreo doua din romanele scrise sub pseudonimul Richard Bachman(The long walk si Road work daca nu ma insel).Ca sa nu mai vorbesc de Running Man, care e publicata la noi din 1992, cand chiar nu se stia cine e de fapt autorul.

Aug 18, 2008 - 3:24 pm
IB a spus:

Cand apare lista cu noutatile din septembrie?
Si o intrebare: “Aveti in plan si seria “Joe Sandilands – Barbara Cleverly”?” + trei propuneri: Michael Cox, David Downing, Cormac McCarthy.

Aug 18, 2008 - 3:48 pm
Vlad Puescu a spus:

@Ion Ardeleanu: da, asa e, m-am exprimat aiurea, ma refeream la momentul/contextul actual.
@IB: probabil cand vine Silviu din concediu, peste 2 saptamani :) Eu abia m-am intors :( Referitor la Barbara Cleverly, abia am inceput seria Laetitia Talbot, mult prea devreme sa ne gandim sa incepem inca o serie.

Aug 18, 2008 - 4:30 pm
IB a spus:

@Vlad Puescu: Tocmai pentru ca mi-a placut “Mormantul lui Zeus” iar din seria Laetitia Talbot urmeaza sa apara abia al doilea roman (din informatiile mele), am zis ca poate incercati si cealalta serie!

Aug 19, 2008 - 4:29 pm
voicunike a spus:

@V.P.-Welcome back! Sper ca ai venit cu forte proaspete si cu surprize pentru noi cititorii.

Aug 19, 2008 - 5:27 pm
Vlad Puescu a spus:

A fost cam scurta vacanta, ce-i drept, si, din cauza dorintei de a vizita cat mai multe locuri frumoase (activismul nu ne paraseste nici in vacanta, boala omului recent), as mai fi avut nevoie de o vacanta pentru a ma recupera dupa concediu :) Ma bucur, totusi, sa fi revenit din munti printre voi, imi plac mult discutiile noastre de aici si sugestiile voastre (foarte utile si imbucuratoare). Un sfarsit de vara cat mai frumos la toata lumea!

Aug 27, 2008 - 8:31 am
mircea a spus:

@Dorin Muntean: sunt intru totul de acord cu tine: king merita prezentat romanilor si ca scriitor de povestiri/nuvele. colectia mea preferata este ‘different seasons’, din varii motive. cine stie, poate ca-ntr-un viitor oarecare vor putea fi vazute si ele pe rafturile librariilor noastre. sanatosi sa fim, ca-s multe lucruri de recuperat din bibliografia lui king.

Sep 6, 2008 - 9:02 pm
Dorin Muntean a spus:

@Mircea Pricajan: ma bucur mult ca suntem pe aceeasi lungime de unda, si ai dreptate in legatura cu Different Seasons… Este o capodopera de gen.
Cand eram in liceu, prin ‘98, impreuna cu un bun prieten pe nume Bob Andreescu, am incercat sa traducem “Rage”… Am si reusit cam jumatate din nuvela, insa anul acela am terminat liceul si am am urmat cai diferite… Mai mult decat atat, am pierdut si manuscrisul… Intre timp, m-am gandit sa-i las pe profesionisti sa faca treaba asta…
In realitate, sugestiile am urmarit sa le fac editurii Nemira, intrucat de la ei ar trebui sa plece initiativa…
p.s.: am dat o tura pe blogul tau… un fel de “hic habitat felicitas”? Eu am locurile magice si timpurile bantuite…

Sep 8, 2008 - 10:54 am
Vlad Puescu a spus:

Dorin Muntean a spus: “… Acum insa, m-am plictisit sa vad Shining sau Misery pe rafturi, chiar si reeditate… O fi vreo strategie de marketing, departe de puterile noastre de intelegere…”

@Dorin Muntean: de ce e rau, in opinia ta, ca un roman bun de King sa se gaseasca in permanenta in librarii? Cu o carte care se vinde rezonabil, constant, orice editura va face tot posibilul ca acel roman sa se gaseasca in toate librariile. Daca nu, va incerca sa scape de tiraj, si titlul dispare. Ce e de neinteles in aceasta “strategie de marketing”? Obisnuinta ca titlurile bune sa se epuizeze si sa dispara apartine altor vremuri, iar ca “strategie de marketing” ar fi falimentara, pentru orice editura.

Sep 8, 2008 - 8:52 pm
Dorin Muntean a spus:

@Vlad Puescu: nimic rau, in opinia mea, ca o carte sa stea timp indelungat in librarie, mai ales daca este de Stephen King… Ce era putin suparator era ca aceeaşi carte statea in librarie, adica acelasi exemplar, eventual cu coltul indoit… Asta am vrut sa spun, ca nu s-a mai gasit nimeni sa cumpere Shining sau Misery… Acum vreo 15 ani, titlurile Nemira dispareau pur si simplu in 3 – 4 luni… exemplu: Orasul BantuIT (cel din 1997), sau colectia Opere Complete Sven Hassel, cea cu tanc pe coperta… Unele stateau poate ceva mai mult… Imi aduc aminte cum am “ratat” primul volum din Hassel si l-am cumparat apoi la pret dublu, deoarece nu-l mai gaseam…
Tu trebuie sa stii mai bine daca se vinde rezonabil si constant, iar “strategia” de care vorbeam consta in aceea ca printre ceva reeditari, sa mai apara si ceva nou, astfel ca Cititorul (In)constant “de ultima generatie” – destinatarul ofertei- care a citit Lisey’s Story, sa incerce imediat si Salem’s Lot, ori dupa Black House, sa citeasca Gerald’s Game… Cam in acelasi m-am virusat si eu, cu Shining, in ‘93…
In ceea ce ma priveste, am cumparat si reeditarile, care nu puteau sa-mi lipseasca din biblioteca…

… si ziceai ceva despre o (eventuala) veste buna, despre un anume turn intunecat… iar in rest, numai bine!

Oct 26, 2008 - 8:51 pm
voicunike a spus:

@Dorin Munteanu-neoficial vestea buna este ca Mircea locuieste in acel turn intunecat

Apr 23, 2009 - 12:30 am
Alex a spus:

Sunt fan King si ma intrebam daca editura Nemira ar fi interesata sa lanseze cateva volume de povestiri sau nuvele din bibliografia sa(night shift, skeleton crew, nightmares & dreamscapes, different seasons etc)? As da orice sa pot citi si asta! Parerea mea este ca sunt foarte importante si mai mult decat atat, cititorii/fanii King sunt foarte entuziasmati de o asemenea posibilitate. Va multumesc!
P.S.: Ceva de Richard Matheson se afla prin lista de asteptare a editurii?

Apr 23, 2009 - 10:57 am
Vlad Puescu a spus:

@Alex: da, avem in vedere volumele de povestiri si nuvele. Doar ca momentan avem un proiect foarte consistent cu Dark Tower + Blaze de Bachman, astfel incat nu putem da deocamdata un titlu sau o data de aparitie. Dar suntem pe aceeasi lungime de unda :D

Matheson e autor RAO.

Apr 23, 2009 - 8:09 pm
voicunike a spus:

@Vlad-Intentionati sa pastrati aceeasi linie tipografica la Turn cu DK,nu de alta dar arata chiar superfain DK si se citeste tare al naibii de repede si usor!

Apr 24, 2009 - 10:12 am
Vlad Puescu a spus:

@Voicu: la inceput nu intelegeam ce vrei sa spui, deoarece DK e si Duma Key si Dark Tower :D Si eu as vrea sa scoatem Turnul in acelasi format dar deocamdata nu stiu.

May 2, 2009 - 2:14 am
Alex a spus:

Sunt foarte curios daca editura planuieste ceva de Clifford D. Simak (preferabil, CITY,)romanul PSHYCO de Robert Bloch, the haunting of hill house de Shirley Jackson? Cam la astea ma gandesc! Multumesc

{ Sep 3, 2009 - 10:09:33 } Duma Key « Silence's Blog